zaterdag 3 januari 2015

Workshop .......Een bloem van stof..



Hallo Allemaal 
Hier eindelijk weer een berichtje van mij .
Ik hoop dat jullie fijne dagen hebben gehad ?
En ook nog een heel creatief en vooral gezond 2015 gewenst .
Door wat dingetjes even geen tijd gehad en moet zeggen dat ik ook al een hele tijd geen kaart meer heb gemaakt .Hoop morgen weer eens te gaan zitten .
Wel nog druk aan het haken kan je zo lekker op de bank doen .
Deze workshop had ik al een tijdje terug gemaakt .
en stond gisteren op het blog bij Cards en Scrap.
Laat hem hier ook nog even zien .
Ik hoop volgende week weer even tijd te hebben om bij jullie te komen kijken .
Groetjes en een fijn weekend.

Vandaag een uitleg hoe je deze leuke bloemen maakt .
Je hebt er voor nodig .
Ongebleekte katoen .
een lijm pistool met patronen .
Schaar .
Liniaal of centimeter
knopen of brads .


Je knipt van de katoen een smalle lange reep van ongeveer 3,5 cm breed en iets van 70 cm lang
Je kan de breedte en de lengte natuurlijk zelf aan passen .
En je knipt uit de katoen een rondje van ongeveer 5,5 cm doorsnee dit hoeft niet heel netjes .
Dan smeer je met de hete lijm de rand stukje voor stukje in en plak je hem gelijk dubbel .
Zo als je hier op de foto ziet.
Dan ga je de strook inknippen je begint te knippen aan de rand waar niet de lijm zit .
Let op ....niet doorknippen maar inknippen .Een afstandje van ongeveer 1,5 cm dit hoef je niet uit te meten maar een  beetje op gevoel knippen .
Dan gaan we iedere keer een stukje van het rondje met de hete lijm insmeren en dan de lange strook er stukje voor stukje op plakken.Je begint aan de buitenkant.

Helemaal in de rondte en dan weer naar binnen toe zo ga je door tot je in het midden bent.
En zo als je ziet hoeft het er helemaal niet netjes uit te zien .Al die rafels geven juist een leuk effect.

In het midden lijm je een knoop of een brad .
En dan is je bloem klaar en kan je hem ergens op gaan verwerken .
Ik heb hem op een kaart en een LO verwerkt .
Heel veel succes mocht je hem gaan maken .

Groetjes Marcella

16 opmerkingen:

  1. Hoi Marcella,

    Ik had je workshop al gezien bij C&S. superleuk gedaan. Ga da ook eens proberen.


    Mijn beste wensen voor het nieuwe jaar.
    grtjs
    Claudia

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk met die uitleg erbij!!!
    Creatieve groetjes, Gaby

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooie bloemen zeg en wat een prachtige LO heb je gemaakt.
    Leuk om het kaartje in dezelfde stijl te maken, zo vormt het één geheel.

    Liefs, Sjanie

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wel even een werkje, maar dan heb je ook een pracht van een bloem. En wat een gaaf effect geeft dat meteen!
    Nog bedankt voor de mooie kerstkaart die ik van je kreeg!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Leuk gedaan hoor Marcella, en ik heb het in mijn bovenkamer opgeslagen voor als ik dit ook eens wil gaan maken!!
    xx Wilma

    BeantwoordenVerwijderen

  6. Echt een super mooie bloem, heel gaaf gemaakt,
    en zo op je LO is ook echt geweldig !

    Een creatieve start van 2015 !
    Liefsss van Erica
    {Heidebloempjuh}
    {DT De Egel}

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Superleuk Marcella!
    Goede uitleg!
    Dat ga ik ook een kaar proberen.
    Voor jou en je gezin ook alle goeds voor 2015.

    Groetjes Hetty

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hoi Marcella,
    leuke workshop, prachtige bloem ! maar het zou echt niks voor mij zijn, zou blijven knippen trekken aan al die draadjes, maar moet eens bedenken of ik ander materiaal kan gebruiken..
    Wens je een gezond, gelukkig en creatief 2015,
    liefs Ans

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Als ik dit zie wil ik het direct maken. Ik ga eens op zoek nar stof. Ongebleekte katoen heb ik helaas niet...
    Groetjes en dank je wel voor de mooie uitleg!
    GerJanne

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hallo Marcella
    Je bent de enigste niet hoor die niet met de kaarten bezig is geweest, ik had er ook geen zin in, mijn voorbeeldkaarten waren klaar, dus het was lekker opgeruimd bij mij met de feestdageen.
    Ook hier nog even de beste wensen voor 2915.
    Je bloem is echt super gaaf gemaakt, ik ga het ook eens proberen .
    Dank je wel voor de workshop.
    lieve groetjes,Corrie

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Schitterende layout.En de bloem is super.
    de beste wensen voor 2015
    Groetjes, Anja

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Hoi Marcella ook ik ben met de kerst ende week erna niet zo op de bloggen geweest. Nu weer wat aan het inhalen.... Je bloem is prachtig geworden de kaart ook. Nog de allerbeste wensen voor 20-5.groeten Trijntje

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wauw!!! Dit ziet er echt super leuk uit. Dank je dat je dit met ons wil delen.

    -xies- Renate.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Leuke tutorial , heel duidelijk, Marcella. De bloem is supermooi geworden.

    Groetjes,Sylvia.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Hoi Marcella nog de allerbeste wensen voor 2015, en wat heb je dit weer mooi uitgelegd. Super leuk
    groetjes joke

    BeantwoordenVerwijderen